Indianapolis Motor Speedway to miejsce, w którym każdy kierowca chce wygrać, ponieważ przynosi mu to wiele prestiżu i chwały

Tor słynie także z wyścigu NASCAR Brickyard 400 i słynnego pięcioporcjowego chili z restauracji na torze. To tylko kilka rzeczy, których prawdopodobnie nie wiedziałeś o Indianapolis Motor Speedway. Jeśli z tego artykułu możemy się czegoś nauczyć, to tego, że każdy tor ma swoją wyjątkową historię, a Indianapolis nie jest tu wyjątkiem. Każdy tor ma wiele unikalnych faktów, które czynią go wyjątkowym i nadają mu charakter, a my możemy się wiele o nich dowiedzieć, przyglądając się im bliżej. Jeśli jesteś fanem wyścigów, nie możesz przegapić tych faktów!

Najszybsze okrążenia na torze Indianapolis Motor Speedway

Na torze Indianapolis Motor Speedway było wiele pamiętnych okrążeń, ale oto trzy najszybsze okrążenia w historii tego toru: - Indy 500 1980: Za kierownicą samochodu, turbodoładowanej maszyny firmy Penske, siedział Tom Sneva. Udało mu się osiągnąć prędkość 234,986 mph, co do dziś jest najszybszym okrążeniem Indy 500 w historii. Niestety dla Snevy, samochód zepsuł się w trakcie wyścigu i był zmuszony wycofać się z wyścigu. - Indy 500 1988: Danny Sullivan był człowiekiem, któremu udało się ustanowić ten rekord okrążenia. Jego bolid to maszyna March/Honda/ Ethanol. Osiągnął prędkość 237,548 mph. - Indy 500 1998: Za kierownicą samochodu Penske/Honda siedział Buddy Lazier. Tego dnia udało mu się osiągnąć prędkość 237,841 mph. Jest to najszybsze okrążenie, jakie kiedykolwiek zarejestrowano na torze Indianapolis Motor Speedway.

Drugie miejsce to jedyna realna pozycja końcowa w Indianapolis

Indianapolis Motor Speedway zawsze wiązało się z dużym ryzykiem, ale było ono szczególnie widoczne w latach 90., gdy scena wyścigowa była wyjątkowo zacięta. W latach 90. Indy Racing League postanowiła zakończyć podział nagród pieniężnych, ale w wyścigu Indianapolis 500 nadal można było wygrać 1 milion dolarów. Był jednak pewien haczyk: nagrodę otrzymywał kierowca, który zajął drugie miejsce, a zdobywca pierwszego miejsca nie dostawał nic. Zasada ta niemal natychmiast zyskała przydomek "Indianapolis jinx" i od tamtej pory obowiązuje na Indianapolis Motor Speedway. Od 2003 r. w zawodach tych nie przyznaje się nagród pieniężnych.

7-krotny zwycięzca Helio Castroneves także ma swoich fanów w dniu wyścigu

Helio Castroneves jest jednym z najbardziej utytułowanych kierowców na torze Indianapolis Motor Speedway. W swojej karierze 7 razy był na pasie zwycięstw, a jego najsłynniejsze zwycięstwo miało miejsce w 2002 roku w wyścigu Indianapolis 500. Wielu fanów kojarzy Castronevesa z pasem zwycięstw, ale niektórzy z nich znają także inny charakterystyczny ruch Helio: falę kibiców. Fala kibiców polega na tym, że kierowca macha do tłumu na płycie boiska. Tradycja ta została zapoczątkowana przez Castronevesa, który widząc kibiców podczas wyścigu, postanowił im pomachać. Tradycja ta stała się tak popularna, że ludzie przychodzą na tor przygotowani ze znakami i flagami, którymi zamierzają machać do kierowców, gdy ci będą przejeżdżać obok.